UNIT4EuroMoversPC WareESMEPlanning ITSDB GroepOKITENTE NV
HerstelHotel DE KIMErnst&YoungConQuaestorPGGMOKIGulimexVolker WesselsMercuri UrvalIMTECHCapGemini

Contracteringsgraad zorgverzekeraars en ziekenhuizen ook dit jaar weer laag

Onlangs hebben alle zorgverzekeraars hun zorgpremies voor het jaar 2023 bekendgemaakt. Op die datum moet in de polis en op de website van de zorgverzekeraar ook zijn aangegeven met welke zorgaanbieders er afspraken zijn gemaakt. Volgens de websites van de zorgverzekeraars blijkt gemiddeld slechts 14 procent van de ziekenhuiszorg daadwerkelijk gecontracteerd te zijn. De nominale jaarpremies van de relatief goedkopere (online) naturapolissen met eventueel een selectief aanbod van zorgaanbieders zijn het meest gestegen. Dit blijkt uit een analyse van Kompas in Zorg van de nieuwe zorgpolissen 2023 en de contractafspraken met zorgaanbieders. Dit meldt Kompas in de Zorg.

» Volledige artikel