UNIT4EuroMoversPC WareESMEPlanning ITSDB GroepOKITENTE NV
HerstelHotel DE KIMErnst&YoungConQuaestorPGGMOKIGulimexVolker WesselsMercuri UrvalIMTECHCapGemini

'Ziekenhuizen betalen medewerkers met bereikbaarheidsdiensten te weinig'

Steeds meer ziekenhuismedewerkers ontvangen geen eerlijke vergoeding voor hun wachtdiensten omdat sommige ziekenhuizen de regeling omzeilen. Wat gebeurt er precies? Ziekenhuizen zetten deze bereikbaarheidsdiensten, die normaal een hogere vergoeding vereisen, om in consignatiediensten, waar een lagere vergoeding voor geldt. Hierdoor missen medewerkers een eerlijk loon voor de tijd dat ze oproepbaar moeten zijn. Vakbonden FNV Zorg & Welzijn, CNV, NU’91 en FBZ proberen deze situatie al langer met de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) op te lossen, maar dat overleg leidde tot niets. De bonden spannen daarom nu een kort geding aan. Dit meldt FNV.

» Volledige artikel